inspiration


känner mig lite filosofisk idag... funderar lite på vad inspiration egentligen är.. finns det en allmän syn på vad inspiration egentligen är? eller är det ett individuellt utryck från person till person VAD det egentligen är? Hur definierar man vad det är? Hur känns det? För dig?
Hämtar du inspiration från andra, eller bara känner du det då och då? utnyttjar du det? inspirerar du andra människor till att använda denna inspiration kreativt eller produktivt?

ganska intressant fråga faktiskt tycker jag.. kan fundera mycket om detta.. men har nog tjatat ut ordet Inspiration nu, och säkert felstavat det ett antal gånger nu.. men men..

Idag har jag iallafall Inspiration, till att fotografera, vi har nämligen ett tema till nästa vecka... "Närvaro i Frånvaro".
lite klurigt och ganska filosofiskt, om man vill. Sen vill man få till det finurligt också, som en form av "ahaa" upplevelse, och det är ganska svårt också, speciellt i forsa med omnejd. Får se hur det ter sig när jag fotograferat. kanske inte alls blir som den bild jag ser i mitt huvud, vem vet, kanske blir bättre, kanske blir sämre..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0