att bli berörd, påverkad


jag och ellen på krogen :P



idag har jag egentligen inte gjort någonting alls.. slappat, kollat på 3 filmer.. men jag vill endå tillägna detta inlägget till alla de filmer som faktiskt påverkar, får en att känna en djupare innbörd än det man ser.
jag vet inte hur många  1000-tals filmer jag har matat igenom.. men det är bara ett fåtal... ett par ynka filmer som får mig att bli berörd, att bli så medryckt att man kanske fäller en tår..



och det är verkligen få filmer som skapas i nutid som har någon form av inre substans. en röd tråd kanske. men du får inte mer än det du ser.. det skapar inga tankar, inga funderingar, inga känslor..
för mig är bra film en upplevelse som skapar detta för mig. Jag VILL bli berörd.
jag kan inte garantera att dessa filmerna kommer att påverka just dig på samma sätt.. men här är några som jag rekomenderar.


Mr. Nobody
Eternal sunshine of the spotless mind.
Shrink
Memoirs of a Geisha
Factory girl
Prozac nation
girl interrupted
The last samurai
Gladiator
City of god
Into the wild
Rainman
Brookeback mountain
One flew over the cuckoo's nest
The notebook
K-pax


finns så klart fler filmer som jag tycker är riktigt bra också, men dessa filmer är att rekomendera från min sida..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0