Lilla landet lagom



som alla här i forsa vet :P så är jag för tillfället sjuk. och har inget minneskort, och veckans tema inför hägningen var  "Sverige".. värst av allt var
1: jag hade inget minneskort
2: sjuk
3: ingen kreativitet what so ever!

så det var inte lätt. så idag, fick jag låna en studentmössa och ett minneskort för att snabbt slänga ihop något till klasshängningen så att jag klarar mig.. dock är jag inte nöjd för fem öre. men min hjärna fungerar inte, inte ens om jag försöker att gnugga geniknölarna här :/ inte okej.

den lilla och svaga tanke som finns bakom bilden som jag tagit, är ju sverige i allmänhet, som kort och gott kallas Lilla Landet Lagom. vilket för mig inte stämmer alls. dagens ungdom "sparar" sig på veckorna för att på fredagen supa sig hejdlöst fulla med spya och minnesluckor. röker som bortstbindare fast dom inte röker i vanliga fall..
och under våra kära och typiskt svenska högtider som, Valborg, midsommar, kräftskiva, födelsedagar och under våran student är ett par kära exempel om man bortser från alla andra helger som vi nyttjar alkoholen och låter den flöda genom kroppen på oss.

men Lilla landet lagom, som är så gudfruktigt och skötsamt blundar för detta. vi som ska vara en förebild för resten av världen svär på bilbeln att vi är Lilla landet lagom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0