nytt år



Då var man äntligen tillbaka på skolan, dålig uppdatering men jag har helt enkelt inte haft tid, eller orken till det.
Det har mist sagt varit ett omtumlande lov. På gott och ont. Jag har varit hemma hos mina föräldrar i Skåne, firat jul. Sedan drog jag vidare upp till västkusten och har träffat många mycket efterlängtade människor!
Adam, Lisa, Katja, Carro, Anette m.fl.. har i det hela taget varit bra där också.  :)

Bilden ova är till årets första uppgift, som är en bild till en text, så bildvalet är i princip valfritt kan man säga..
Det är min vän Lisa på bilden.. sen vi provade på att göra Lomo Teknik i photoshop har jag blivit lite kär i det :P passar faktiskt på många bilder, detta är det jag har gjort i denna bilden,

Det är superenkelt!!! " I Photoshop, gå in på justerlagret "kurvor" och istället för att ändra den vanliga "kurvan i kurvan" ändrar du om i fliken så att du ändrar kanal för kanal, gör en S-kurva i rött och grönt, tills du är nöjd, och så sänker du det blåa.. and VOILA, du har en Lomo aktigt bild""

Det är inte långt tid man kommer att befinna sig i Forsa inte, för redan på torsdag åker vi ner till Stockholm för att gå på våran lärare Joakims vernissage som han ska ha på fotografiska, då han ska ställa ut där :) hur coolt som helst. inte sant?

Nu när jag börjat skolan igen kommer uppdateringen att vara bättre, :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0