Färgfilm och Storformat!!!



SÅ! Nu har jag scannat in några av negativen, trots att jag scanna in på jättelågt dpi, så blev skärpan helt insane! den sista bilden, som jag tog på moa, den ser nästan tecknad ut så skarp den är! och färgerna, oh MY!
Bara en bild som jag gjorde om lite snabbt till svart/vitt som ni ser. Men det kändes rätt att göra den så trots att det är färg jag fotograferade i..
Någon som jag tycker är fint i den bilden, är att kyrkan speglas i vattenpölen..

Den sista bilden på Moa, tog jag i personligt syfte, och är lätt min favorit, och det var den bilden jag trodde jag hade förstört eftersom att jag stötte till kasetten så att den delade på sig, den gick inte sönder men jag var bergsäker på att den hade blivit ljusskadad men tydligen inte. Jag kan inte säga nog hur glad jag blev när jag upptäckte detta!! Jag blev så facinerad av ljuset som föll över väggen och skapade skarpa skuggor, och så älskar jag detaljerna i dörrarna, låset och linjerna..

Det finns fler negativ, men jag vågar inte ta ut dom från torkskåpet eftersom att jag kom på att jag har inga negativfickor att lägga negativen i, och vill inte att dom ska få allt för mycket damm på sig. Men här har ni ett litet smakprov. Och jag kan ju säga att jag är ganska förälskad i storformat nu.

Kommentarer
Postat av: Julia

Nu kör jag igång dagens blogg :)

Vill du ha chansen att bli en av de som blir dagens blogg?

gå in på den här länken http://juliiialarsson.blogg.se/2011/april/dagens-blogg-2.html#comment :D

2011-04-23 @ 09:22:26
URL: http://juliiialarsson.blogg.se/
Postat av: Elvira

Fina bilder :)

2012-06-10 @ 11:31:33
URL: http://pphotosss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0