"praktik vecka utan praktik"



Ja, denna veckan har våran klass haft praktik, men jag har inte fått tag på någon och valt att tänka, skriva och fota lite egna projekt och sådär... har inte uppdaterat på ett tag..

jag har fotat min första mellanformatsfilm, med en lådkamera från 40-talet :P
stått på endast en kvadratmeter och fotograferat en plastskiva, gråtit en skvätt.
Skrivit mer än vad jag gjort sammanlagt det senaste halvåret om de 7 dödsynderna och att jag tror att dom har förändrasts och att "grundsynderna" finns i våran vardag hela tiden.

OCH! Jag har fotograferat med storformataren, dock sög jag så hårt att jag inte vågar visa något av det här, och har bara framkallat negativen än så länge.. så nu under lovet så har jag väl tänkt mig att jag ska fila lite på hur den fungerar, och eftersom att jag fotograferar direkt på fotopapper och inte ett negativ så är det mycket högre kontrast och inte alls samma exponering som jag får i en "vanlig" kamera.. så jag har iaf något att göra..

tack och lov har jag fått en nyckel till huvudbyggnaden så att jag iallafall kommer åt internet på min egen dator, så att jag kan kolla på mina serier som kommer var och varannan dag...
men känner på mig att jag kommer att krevera ganska snart av Tristess och ensamhet. så kommer antagligen att göra något sjukt bara för sakens skull.. och för att ha något att göra.. men men sånt e livet, det kan vara bra att ha tråkigt ibland så att man lär sig att uppskatta människorna man faktiskt har omkring sig...
jag ska även försöka att förbättra på min bristande talförmåga att utrycka mig, som av någon anledning har återgått till grottmännsko nivå!??! känns inte okej.. skäms ju nästan för mig själv.

och jag antar att inlägget blir så långt, lite för att jag har uppdaterat dåligt, och lite för att jag har tråkigt. nu ska jag dra och käka något gott, se how i met your mother, och kolla på parlamentet senare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0