Massivt med analogt



Ja, låg uppdatering igen, anledningen under lovet var, ja det var lov, och att jag har legat sjuk som en hund, men självklart har jag varit så rastlös att jag har befunnit mig i fotokällarn endå, varit i mörkrummet och lite annat, så jag är fortfarande inte helt frisk, men jag klarar mig :) livet är för bra och för roligt för att slösas bort sängliggandes!

Skolveckan har äntligen börjat, och översta bilden är veckans klasshängningen,
Temat var valfritt, men vi skulle välja ut 5 bilder, och någon annan skulle välja ut vilken bild du skulle använda.
jag hade en bild på jamal, en på jocke och 2 "skiv"bilder..

och ja, petra valde då bilden på joakim, som är den ena av våra underbara lärare!

Dom andra 2 bilderna är tagen med skolans storformats kamera, en "Toyo", för vi hade genomgång av den idag så varför inte, bilderna är tagna på papper, och alltså inte filmnegativ, så kontrasterna och tonena är mycket mer kontrastfyllda än vad dom hade varit på ett negativ, men jag gillart! Älskar verkligen den första bilden av dom. tyvärr är det utfrätt på ena handen och halva ansiktet, men var svårt eftersom att man måste räkna ut förlängningsfaktorer och ISO värden på papper och sånt.. rapakalja för andra.

Jag fullkomligt Älskar storformat, att bara titta på mattskriva är en ren fröjd...

Sista bilden är en annan storformatare som är gigantiskt om man jämnför med den vi använder.. Ett riktigt vackert vidunder, jag skulle lätt nöja mig med att sitta och titta på den.. däremot är den mycket svårare, det finns nämligen ingenting att ställa in på den, Slutartiden får du räkna på själv då man bara tar av linslocket och räknar och sätter på det igen.. så det var en utmaning. och negativfacket var en spånskiva :P men ett underbart tingest!

Här är den bilden jag tog, som sagt var ljuset väldigt skarpt, så därav de hårda kontrasterna, tyckte det blev sjukt coolt med att ljuset har format sig som en triangel runt ellen. som BTW kom tillbaka idag från sin resa till thailand..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0